Guards! Guards!

Vydavatelství: Z-Man Games
Rok vydání: 2011
Česká lokalizace: ne
Počet hráčů: 2 - 6
Minimální věk: 11 let
Délka hry: 120 minut

Stráže! Stráže!: Zeměplošská desková hra uvede hráče do role nově naverbovaných členů Ankh-Morporské městské hlídky. Kvůli osmi Velkým zaklínadlům ztraceným z Neviditelné univerzity je budoucnost Plochy na vlásku. Každý z hráčů má za úkol posbírat a vrátit určitý počet těchto Zaklínadel na univerzitu předtím, než bude příliš pozdě. Každý hráč si vybere jeden ze čtyř cechů, který infiltruje: zloděje, vrahy, alchymisty nebo šašky. Zvolené Cechovní karty jim poskytnou unikátní Cechovní schopnosti, které mohou použít proti svým protivníkům, a také konkrétní výběr Velkých zaklínadel, která mají posbírat. Také se používají k označení hráčových okouzlovacích, cechovních a magických schopností, které můžou během hry postupně rozvíjet.

Na hracím plánu je 12 lokací, kde mohou hráči okouzlit (nebo podplatit) dobrovolníky, kteří se připojí k jejich putování.

Tyto postavy jsou rozděleny do tří Dobrovolnických sad a každá z nich reprezentuje rozptyl obyvatelstva, které může být nalezeno v různých lokacích uvnitř města: Pánové & Dámy, Muži & bestie, a Stíny & Přízraky. Každému Dobrovolníkovi je přidělena sada vlastností, které mohou být použity jednotlivě k ochraně Zaklínadel, nebo mohou být kombinovány s jinými Dobrovolníky a použity k dokončení Čarodějnických výzev – pět testů síly, mysli a hodnot, které běžci musí dokončit, aby byli vpuštěni se Zaklínadly do Neviditelné univerzity. Hráči může být zakoupen výběr okouzlených svitků, zbraní, zbrojí a magických předmětů, aby tím vybavili své Dobrovolníky a posílili tak jejich vlastnosti.

Určitý počet dobrovolnických karet nese „Znamení Bratrstva“, což je jméno tajné společnosti, jejímž cílem je vyvolat velkého draka do města v úmyslu svrhnout vládu Ankh-Morporku. Pokud má hráč v jednu chvíli v držení tři karty tohoto druhu, může do konkrétní části města přivolat draka. To efektivně uzavře tuto oblast města, dokud není drak vyhnán. (Užitečné, pokud jsou zaklínadla umístěna tam, kam vaši protivníci potřebují jít.) Protihráči si mohou vybrat, zda chtějí drakovi čelit jednotlivě nebo ve spolupráci s jinými hráči a vyslat společnou jednotku Dobrovolníků, aby čelili bestii. (Draci také mohou být do města přivoláni automaticky během hry v kole osudové karty. Pokud se tak stane, všichni hráči musí vyslat nejméně jednoho dobrovolníka, aby tomu čelil.) Členové Bratrstva mohou také v městských čtvrtích utajeně operovat jako Sabotér.

Když má hráč pocit, že naverboval správné Dobrovolníky, pohne se k sebrání a vrácení prvního požadovaného Zaklínadla (jak má uvedeno na své Cechovní kartě). Na Zaklínačský běh může vyslat čtyři Dobrovolníky. Protivníci mohou použít magii nebo Sabotéry, pokud je mají ve hře, aby se hráče pokusili zastavit při Zaklínačském běhu. Pokud se všichni (nebo někteří) z jeho běžců dostanou na Neviditelnou univerzitu, musí se pokusit o jednu z Čarodějnických výzev (rozhoduje celkové skóre konkrétní vlastnosti úspěšných běžců, se všemi bonusy, které získali z předmětů nebo magie, a z hodu kostkou). Pokud jsou úspěšní, navrátili jedno Zaklínadlo. Tito použití Dobrovolníci splnili svou povinnost, a jsou tedy odloženi. Hráč pak pokračuje se svým následujícím Zaklínadlem (naverbuje nové dobrovolníky atd.). Vítězem se stává ten, kdo jako první navrátí pět Velkých zaklínadel zobrazených na jeho Cechovní kartě. Život v Ankh-Morporku skýtá pro hráče mnohá další nebezpečí, ale nechceme prozrazovat všechno. Co by to pak bylo za zábavu?